Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 
ΕΡ1: Ο ανασχηματισμός δίνει «αέρα» στην κυβέρνηση; Ενισχύει την εικόνα της; ΑΠ: Η εικόνα της προηγούμενης κυβέρνησης είχε ραγίσει και εναγωνίως ζητείτο λύση. Η αρνητική της εικόνα κορυφώθηκε δε με την προσπάθεια συγκάλυψης του σκανδάλου των υποκλοπών. Έτσι, ο από μήνες κυοφορούμενος ανασχηματισμός βιαίως επιβλήθηκε ως λύση. Το νέο σχήμα της κυβέρνησης όμως ναυάγησε ήδη, με το πείσμα της να μην χορηγήσει το επίδομα θέρμανσης, με τον εμπαιγμό των εργαζομένων στη ναυτιλία και την κατάσταση που επικρατεί στη νησιωτική Ελλάδα , με τα νεοφιλελεύθερης έμπνευσης μέτρα κατά των εργαζομένων και των εισοδημάτων τους . Ο ανασχηματισμός, παρόλο που τον σχεδίαζε ο πρωθυπουργός ως ισχυρό όπλο, κατέληξε τελικά σε επικοινωνιακό τρικ. Έγινε εσπευσμένα προκειμένου να «ξεχαστεί» το σκάνδαλο των υποκλοπών . Σε λίγο ο σκοπός που τον επέβαλλε θα έχει εκ των πραγμάτων ακυρωθεί έστω και αν επιστράτευσε την πρώτη γραμμή των στελεχών της η Ν. Δημοκρατία. ΕΡ2: Βλέπετε αλλαγή πολιτικής, π.χ. στο υπουργείο Εξωτερικών; ΑΠ: Η γενική πολιτική της Κυβέρνησης, θα παραμείνει η ίδια. Θα διακινδύνευα και μια προσωπική εκτίμηση, ότι η πολιτική της θα σκληρύνει και θα γίνει αυταρχικότερη. Ήδη από την επομένη του ανασχηματισμού, είδαμε τα ΜΑΤ να στρέφονται κατά των απολυμένων εργατών στη Θεσσαλονίκη και των απεργών τραπεζικών, έγινε επιστράτευση των ναυτεργατών απέναντι σε μια απεργία που και το δικαστήριο χαρακτήρισε νόμιμη. Αυτά αποτελούν την καλύτερη απόδειξη για το είδος των επιλογών της απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία. Όσον αφορά στο ΥΠΕΞ, η κα Μπακογιάννη έχει γνωστές θέσεις και μάλιστα και πριν από τον ανασχηματισμό είχε δημοσίως και ευθαρσώς διατυπώσει διαφορετικές απόψεις για καίρια θέματα σε σχέση με την πολιτική του απλού παρατηρητή που καθιέρωσε ο κ. Καραμανλής. Φρονώ ότι η πολιτική Καραμανλή στα σημαντικά θέματα εξωτερικής πολιτικής, όπως στο θέμα της Κύπρου, του Αιγαίου, των σχέσεων Ελλάδας – Η.Π.Α. και Ελλάδας – Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται σε διαφορετική ρότα από εκείνη της οικογένειας Μπακογιάννη – Μητσοτάκη. ΕΡ3: «Λαγός τη φτέρη έσειε κακό της κεφαλής του» απάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στην φράση του Γιώργου Παπανδρέου «όσο πιο γρήγορα πάμε σε εκλογές τόσο καλύτερα». ΑΠ: Γνωρίζει η Κυβέρνηση ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα, ότι βρίσκεται σε δυσμενή θέση. Γνωρίζει ότι τώρα κυβερνά δυο χρόνια και πρέπει να απολογηθεί για τα αδιέξοδα. Δεν είναι πλέον προϊόν παρθενογένεσης όπως ήταν την 7η Μαρτίου 2004. Αντί για λογοπαίγνια, καλό θα ήταν να εξηγήσουν στο λαό τη μη υλοποίηση των προεκλογικών τους δεσμεύσεων, που μένουν ανεκπλήρωτες. Η χώρα και ο λαός χρειάζονται μια προοδευτική κυβέρνηση που θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της εποχής και γι’ αυτό όσο γρηγορότερα γίνουν οι εκλογές, τόσο το καλύτερο για τη χώρα και τους πολίτες. Η Νέα Δημοκρατία, όσο κι αν κομπάζει, φοβάται πλέον ένα φθινόπωρο ανάλογο του 1993. ΕΡ4: Πιστεύετε ότι η έρευνα για τις υποκλοπές θα φέρει στο φως όλη την αλήθεια; ΑΠ: Το θέμα των υποκλοπών είναι μείζον και δυστυχώς ούτε εδώ ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση μπόρεσαν να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων. Γνώριζαν την υπόθεση επί 11 μήνες και δεν ενημέρωσαν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τους Πολιτικούς Αρχηγούς, την Αρμόδια Επιτροπή και τα θύματα των υποκλοπών. Τρία τινά μπορούν να συμβαίνουν: είτε δεν εμπιστεύθηκαν τους θεσμικούς παράγοντες και τους εκπροσώπους του λαού είτε έδειξαν τυφλή εμπιστοσύνη σε τεχνικούς της συγκεκριμένης εταιρείας είτε κάτι άλλο μαγείρευαν που τελικά δεν τους βγήκε και οδηγήθηκαν στην αυτοαποκάλυψη φιάσκο. Όταν όμως η υπόθεση αποκαλύπτεται μετά από 11 μήνες, πιστεύει κανείς πως είναι δυνατόν να εξιχνιαστεί όλη η αλήθεια; Το βάρος πέφτει τώρα στους κοινοβουλευτικούς θεσμούς μας και στην Αρμόδια Επιτροπή. Και μόνο από την παρουσία στην Επιτροπή του Προέδρου της ΑΔΑΕ, ήλθαν στην επιφάνεια νέα στοιχεία. Δεν κατανοώ βέβαια την επίμονη προσπάθεια της Κυβέρνησης να αποτρέψει ή να μεταθέσει για κάπου, στο απώτερο μέλλον, την κλήση στην Βουλή του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας και του Διευθυντή του Γραφείου του Πρωθυπουργού. Κατά την γνώμη μου οι υποκλοπές και οι χειρισμοί που έγιναν αποτελούν «τη μαύρη τρύπα» της Κυβέρνησης και σύντομα θα οδηγηθεί, παρά την βούλησή της, στο «ταμείο». ΕΡ: Πρόσφατα η κακοκαιρία και στη συνέχεια η απεργία της ΠΝΟ επανέφερε το θέμα της σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα. Και δίχως έκτακτες καταστάσεις , η επικοινωνία με πολλά νησιά είναι απελπιστική . Με την μισή χώρα να είναι νησιωτική , δεν θα έπρεπε να έχουν λυθεί αυτά τα θέματα εδώ και πολλά χρόνια . ΑΠ: Έχετε απόλυτο δίκιο. Μόνο που θα έπρεπε να θέσετε αυτό το τόσο σημαντικό ερώτημα στον Υπουργό Αιγαίου κ. Παυλίδη. Στη διάρκεια της θητείας μου στο Υπουργείο Αιγαίου, εκπονήθηκε, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών και την αρμόδια Επιτροπή της Ε.Ε., πλήρες σχέδιο για οριστική επίλυση του προβλήματος της επικοινωνίας των νησιών με ναυπήγηση νέων πλοίων και πλήρη επανασχεδιασμό των δρομολογίων με το σύστημα του Private Finance Initiative. Τη μελέτη αυτή παρέδωσα στον κ. Παυλίδη εξηγώντας του αναλυτικά τη σημασία της. Το περασμένο φθινόπωρο και μετά τα όσα δυσάρεστα συνέβησαν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, με κάλεσε σε σύσκεψη ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ.Μ. Κεφαλογιάννης, στον οποίο παρέδωσα επίσης το φάκελο, ενώ οι ειδικοί επιστήμονες που με συνόδευαν εξήγησαν αναλυτικά την ανάγκη ενεργοποίησης του διαγωνισμού από το ΥΠΕΘΟ. Από το καλοκαίρι του 2004, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί ο πρώτος διαγωνισμός για την απόκτηση του πρώτου πλοίου για τρεις γραμμές του Βορείου Αιγαίου. Δυστυχώς, αντί αυτού, το μόνο που έκαναν ήταν- σε ένα άσχετο νομοσχέδιο "περί καταδύσεων"-να ενσωματώσουν τροπολογία με την οποία θεσμοθετούνται οι μακροχρόνιες συμβάσεις, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι υμέτεροι πλοιοκτήτες, που χωρίς καμία πλέον υποχρέωση, λυμαίνονται τα κονδύλια των «άγονων γραμμών» με πολυετή μάλιστα συμβόλαια. Σας καλώ να ερευνήσετε ποιοι είναι οι πλοιοκτήτες που λαμβάνουν τις μεγαλύτερες επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, ποια πλοία χρησιμοποιούν και τι ηλικίας είναι αυτά τα πλοία. Οι τριτοκοσμικές συνθήκες ασφάλειας και παροχής υπηρεσιών δυστυχώς ζουν και βασιλεύουν και η σύγχρονη ακτοπλοΐα, βασικός μοχλός ανάπτυξης των νησιών, γίνεται όνειρο απατηλό.